Inhoud van deze pagina:
1. Diensten algemeen
2. Hoe plan ik in?
3. Deadline inplannen diensten en verdere proces
4. Puntensysteem en verschillende soorten diensten
4.1 IVA certificaat
4.2 NIEUWE DIENSTEN IN 2026!
5. Lidmaatschapsgeld terugverdienen met extra diensten
6. Geen bardiensten draaien; afkoop en barteam
6.1 Barteam
7. Verhinderd voor dienst
8. Niet op komen dagen
Barteam: ALLEEN ALS JE INGELOGD BENT TE ZIEN
1. Diensten Bastion Baselaar
Het lidmaatschap van Bastion Baselaar bestaat uit lidmaatschapsgeld én (bar/keuken)diensten.
- De diensten gelden voor al onze leden van 18 t/m 75 jaar (2 diensten / 200 punten).
- Voor ouders van jeugdleden onder de 18
- Vaste commissieleden van o.a. de jeugdcommissie, de padelcommissie, de evenementencommissie, de technische commissie, de onderhoudscommissie, het bestuur en de organisatie van de clubkampioenschappen, het Carras Keershuys- en het Pinkstertoernooi hoeven geen (bar)dienst te draaien.
Reguliere, studenten en dalurenleden horen allen 200 punten aan diensten te draaien.
Word je na 1 juli 2025 lid? dan geldt 100 punten
Voor ouders van jeugdleden geldt 100 punten per kind dat lid is.
Jeugd vanaf 15 jaar tot 18 jaar mag ook zelf diensten draaien zoals hulp TC, plantsoen, hulp Jeugd, glazen halen tijdens de competitie, etc.
Wanneer je wat meer informatie wilt hebben over diensten of een keer even wilt meekijken, mail dan gerust naar [email protected]
Lees hieronder hoe je de diensten kan inplannen.
2. Hoe plan ik diensten in?
Inplannen via de KNLTB club app:
Open de KNLTB clubapp. Kies in de onderste balk “club “ en vervolgens in de bovenste balk “diensten”. Op de datums waar nog diensten open staan, staat dat er diensten beschikbaar zijn. Klik op de dienst die nog beschikbaar is en druk op de knop “inschrijven”.
Voordat je je diensten gaat plannen is het handig om te kijken naar bijvoorbeeld vakanties/ /toernooien/competities en al dat soort data. Wij hebben deze voor het grootste gedeelte al ingevuld in de agenda van Bastion Baselaar. Maar check ook je eigen agenda even voor reguliere feestdagen en vakanties.
Inplannen via Website
Je gaat naar mijn.knltb.club en kiest voor je eigen vereniging. Daarna kun je inloggen met de gegevens die je per mail hebt ontvangen. Je kunt ook kiezen voor de "wachtwoord vergeten"-functie, als je de mail niet meer hebt. In het scherm wat opent zie je de diensten die je vereniging hebt aangemaakt:
- Blauw = een dienst waarvoor je je hebt ingeschreven.
- Wit = een dienst die ingevuld is.
- Groen = een dienst waar nog mensen voor gezocht worden.
Als je een dienst gevonden hebt klik je op de dienst en plan je in door op de knop “Inplannen” te klikken. Bij vragen kun je een mail sturen naar [email protected]
3. Deadline inplannen diensten 2026 is 1 april 2026
Afgelopen 2 jaar heeft het nieuwe management ervaring opgedaan met het proces rondom de bardiensten. Dat heeft geleid tot het volgende proces voor 2026:
Nov 2025: openstellen bardiensten voor barteam (zij nemen afkoopdiensten aan van leden)
Dec 2025: openstellen bardiensten voor alle leden en mail met informatie eruit naar leden
Jan 2026, Feb 2026, Mrt 2026: herinnering inplannen bardiensten in januari, februari en maart
Mrt 2026: laatste herinnering inplannen diensten
1 april 2026: deadline inplannen diensten
Half april 2026: herinnering facturatie door missen deadline.
Met dit tijdschema hopen we het rooster een heel eind rond te hebben in mei.
LET OP. De incasso voor het missen van de deadline is dit jaar €65 per dienst van 100 punten. Dit is duurder aangezien je niks hebt ingepland of gecommuniceerd over je diensten. Daardoor verschijn je constand op lijstjes en wordt er veel tijd aan je besteed. Regel je je afkoop dan is het €50 per dienst van 100 punten.
Alle herinneringen krijg je op de mail die je aan ons hebt opgegeven (beland soms in spam) en die dus in je ledenkaart staat. Je bent zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van deze gegevens en om je geplande dienst in je agenda te noteren.
4. Puntensysteem en verschillende diensten
De meest voorkomende diensten zijn bardiensten. Dat is ook nodig aangezien we ons paviljoen zoveel mogelijk open willen hebben en de prijzen laag willen houden. Op deze manier willen we een open en warme club voor onze leden zijn en blijven.
Voor diensten krijg je punten.
reguliere bar/keukendiensten: 100 punten voor 1 dienst van 5 uur.
halve bar/keukendiensten: 50 punten. Fijn voor diegenen die 5 uur wel erg lang vinden.
(Tip: Zijn er geen halve diensten meer beschikbaar, maar wil je toch een halve draaien? Sommige leden delen hun diensten met elkaar. Ze zetten dan beiden 2 hele diensten op hun naam (4 totaal dus), maar wisselen elkaar bij elke dienst na 2.5 uur af. Je kunt zo met elkaar regelen dat je 4 keer een halve dienst draait ipv 2 keer een hele van 5 uur)
sluitdiensten: 40 punten. Je komt dan het laatste uur a anderhalf uur in de avond meehelpen sluiten. Mocht je nu interesse hebben in sluiten en er zijn niet genoeg sluitdiensten meer in te plannen, neem dan contact op met [email protected]
4.1. IVA certificaat
Het is voor de vereniging wettelijk verplicht om de bardiensten door leden te laten verzorgen die het certificaat 'Instructie Verantwoord Alcohol schenken' hebben behaald.
Mocht je dat in het verleden nog niet behaald hebben, dan vragen we je via onderstaande link dit certificaat te halen. Het neemt max 10 minuten in beslag. Dank hiervoor. Klik hier
4.2 NIEUWE DIENSTEN 2026
Wij gaan dit jaar experimenteren met een aantal nieuwe vrijwilligersdiensten/taken. We merken dat extra handjes op verschillende vlakken heel welkom zijn, maar dat er maar moeilijk aan mensen te komen is. En dat betekent dat een aantal trouwe vrijwilligers heel veel werk verzet.
De bardienstplanning is 2 jaar al redelijk op orde door het vergroten van ons barteam, door de structuur van controle en door het kritisch kijken naar diensten en openingstijden. Daarom is er nu ruimte en zijn we gaan inventariseren waar extra handjes het meest nodig zijn.
Uit onze inventarisatie zijn de volgende onderwerpen gekomen:
De technische commissie (coördinatoren Nina Nienhaus en Casper van Morselt) 200 punten
Denk daarbij aan lid worden van de TC, toernooileiding (VTL), competitieleiding (VCL), hulp/coördinatie competitie senioren.
Onderhoud banen en paviljoen (coördinator Ronald Smit) 200 punten
Denk daarbij aan baanonderhoud tennis en padel zoals vegen, kwaliteitscontrole en reparaties. En bijvoorbeeld voor het paviljoen klein onderhoud gedurende het jaar zoals vervangen van een lamp o.i.d. of een kast in elkaar zetten of keer een groot project meehelpen zoals het terras renoveren.
Organiseren evenement/toernooi (coördinatoren Annelieke de Loijer en Malu de Ruijter) 200 punten
Denk hierbij aan het organiseren van een dag-/weekend toernooi of evenement(je) voor Bastion.
Plantsoendiensten (coördinator Albert Kranz) 200 punten
Denk hierbij aan schoffelen, onkruid wieden, snoeien, planten, vegen, etc.
Hulp Jeugd (coördinatie TC en Jeugdcommissie) 200 punten
Denk daarbij aan coördinatie jeugdkleding, hulp en coördinatie rood/oranje jeugd, ondersteuning bij jeugdactiviteiten zoals open jeugdtoernooi, clubkampioenschappen of een dagactiviteit.
Hoe schrijf je je in voor deze diensten?
Op 1 februari 2026 en 1 maart 2026 staan in het rooster in totaal ongeveer 10 diensten a 200 punten open per bovengenoemd onderwerp (deze datums zijn enkel voor inschrijving aangemaakt).
Als je je inschrijft voor een dergelijke dienst, dan word je uitgenodigd voor de betreffende groepsapp door de coördinator van die groep.
De coördinator zet, in samenwerking met het management, taken en diensten in de groep. Daar kun je op reageren.
Heb je voor 1 juli nog geen bijdrage geleverd, dan dien je alsnog je bardiensten in te plannen of af te kopen.
5. Lidmaatschapsgeld terugverdienen met diensten
Je kunt je lidmaatschapsgeld 2026 a €190 terugverdienen met het draaien van 5 extra 100 punten diensten (bij dalurenlidmaatschap gelden 4 extra 100 punten diensten).
Deze diensten gelden bovenop je 2 reguliere diensten (oftewel 200 punten) en dienen ingepland en gedraaid te zijn op datums vóór 1 juli 2026. De 2 reguliere diensten (200 punten) kunnen voor of na die datum gedraaid worden (wel inplannen alvast).
Als je vóór 1 juli 2026 500 punten (400 punten bij dalurenleden) hebt en je je overige 200 punten ingepland hebt staan, storten wij het lidmaatschapsgeld na 1 juli 2026 terug.
Meld je aan! voor deze regeling bij Bouwke; [email protected] .
Zonder aanmelding houden wij geen overzicht en zou de terugbetaling kunnen mislukken.
6. Geen( bar)diensten draaien: Afkoop en Barteam
Je hebt de mogelijkheid om je 200 punten af te kopen voor €52,50 per 100 punten.
Wij hebben echter het liefst dat je diensten draait. Niet enkel omdat we je goed kunnen gebruiken, maar ook omdat je dan wat meer betrokken raakt/blijft bij de vereniging.
We stellen het erg op prijs dat wanneer je wil afkopen, je dat wel regelt en/of meldt. Je verschijnt anders continu op maillijsten voor een herinnering. Het is fijn als we e.e.a. kunnen afvinken.
Meld je je niet en laat je de deadline voor inschrijven diensten voorbij gaan dan is afkoop €65 per dienst van 100 punten. Meld je afkoop bij [email protected]
6.1 Barteam
Je kunt ook je diensten ‘verkopen’ aan het barteam. Dat regel je zelf met de leden van het barteam.
Het barteam kun je vinden op deze site (www.bastionbaselaar.nl/barteam).
Note: Het Barteam is alleen zichtbaar wanneer je als lid bent ingelogd op de website.
7. Verhinderd voor bardienst?
Wanneer je je diensten inplant dan staan deze vast. Verplaatsen is niet mogelijk, enkel in uiterste gevallen.
Je krijgt 2 weken en 2 dagen van te voren een herinnering van je dienst per email
(op het emailadres wat je zelf hebt opgegeven, klopt deze niet meer? Mail dan naar [email protected] )
Mocht je onverhoopt niet kunnen, regel dan zelf vervanging.
- Probeer met iemand te ruilen uit je eigen netwerk.
- Bel iemand die 1 of 2 weken later een bardienst heeft op jouw tijdstip (wellicht dat zij kunnen ruilen met je). Je kunt de barplanning van de komende weken zien via de club app of website (clubapp: klik op "club" onderin en dan "diensten" bovenin of inloggen op de website en naar barplanning gaan). Ledenlijst is ook te vinden via de club app of website om in contact te komen met diegene (clubapp: klik op "info", staat naast "diensten" en dan "ledenlijst" of inloggen op website).
- Mocht dit allemaal niet lukken kun je iemand van het barteam vragen om jouw dienst te draaien. Dit kost €40 en gaat geheel naar diegene van het barteam die jouw dienst overneemt. Namen en telefoonnummers van het barteam staan hieronder (als je ingelogd bent
8. Niet op komen dagen
Kom je niet opdagen, en heb je geen geldige reden, dan betaal je €65,- voor de betreffende dienst en dien je alsnog je diensten (200 punten) te draaien. Kijk dus goed wat je plant, zet het in je agenda en regel anders vervanging.
Alle herinneringen van diensten krijg je op de mail die je aan ons hebt opgegeven (beland soms in spam) en die dus in je ledenkaart staat. Je bent zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van deze gegevens en om je geplande dienst in je agenda te noteren.
Klopt je emailadres niet meer? Mail dan naar [email protected]